Įspėja turinčius grybų atsargų: viena klaida ir galite susirgti mirtina liga - DELFI

Grybų riebalų nuostoliai

Spausdinti baravykas Edgaro Zagrebnevo nuotr.

Vieni teigia, kad šie tik apsunkina virškinimą ir verčiau šio maisto atsisakyti, kiti tvirtina, kad tai puikus naudingų medžiagų šaltinis. Tad kaip yra iš tiesų?

Į visus klausimus apie miško grybus atsako sveikos gyvensenos konsultantė Vidmantė Sabaliauskė. Miško grybai nuotr.

Ką reikėtų žinoti, kad išvengtume apsinuodijimo miško grybais

Daugybė mokslinių tyrimų įrodė, kad grybuose esama puikių, organizmui naudingų maistinių medžiagų, tad jais paįvairinti savo valgiaraštį tikrai verta. Juose gausu naudingų mineralinių medžiagų, ląstelienos, vandens, vertingų baltymų bei vitaminų.

suderinti svorio metimo kūno balansavimą numesti svorio Missouri

Daugelyje jų fosforo ir kalio yra beveik tiek pat, kiek žuvyje. Tam tikrų rūšių grybuose, pavyzdžiui, valgomuosiuose danteniuose, yra betagliukanų, grybų riebalų nuostoliai stiprina imuninę sistemą ir saugo nuo vėžio. Kodėl grybai apsunkina virškinimą?

grybų riebalų nuostoliai

Neretai suvalgius grybų sutrinka virškinimas, todėl tai viena iš dažniausių priežasčių, kodėl daugelis šio maisto atsisako. Specialistės teigimu, taip nutinka dėl netinkamo grybų paruošimo, kadangi surinktus grybus reikia itin švariai nuvalyti ir nuplauti, kad išvengtume bakterijų bei neužsikrėstume botulizmu. Grybuose yra chitino, todėl jie savaime yra sunkiau virškinami, o pridėjus papildomų riebalų, virškinimo sistema ir kepenys apkraunamos ypač sunkiu darbu.

grybų riebalų nuostoliai

Taip pat šviežiai paruoštus grybus reikėtų suvalgyti kuo greičiau, o grybų riebalų nuostoliai turėti atsargų žiemai, vertėtų žinoti, kad geriausiai naudingąsias savybes išsaugo džiovinti grybai. Tiems, kurie mėgsta marinuoti, patartina rinktis saugiausią būdą — su actu ir druska bei atsargas suvalgyti per metus, kadangi vėliau kokybė gali tapti abejotina. Be to, atminkite, kad prieš valgydami žiemai paruoštus grybus turite atidžiai apžiūrėti stiklainio dangtelį.

Vilniuje pradėtas atliekų konteinerių ženklinimas

Būtent todėl grybautojams reikėtų rinkti tik gerai žinomas gėrybes ir jei kyla bent menkiausia abejonė, geriau į krepšį jų nesidėti. Kadangi grybai kaupia ne tik dirvoje esančias vertingąsias, bet ir nuodingąsias medžiagas bei sunkiuosius metalus, prie kelio rinktos gėrybės gali būti pavojingos.

svorio netekimas ig tags

Surinktus grybus stenkitės kuo greičiau apdoroti, nes juose, ypač baravykuose ir raudonviršiuose, yra daug baltymų, o pastovėję šiltoje vietoje jie greitai sugenda. Nerekomenduojama grybų valgyti žmonėms, kurie serga lėtinėmis virškinamoji trakto, inkstų, kepenų, širdies ligomis, turintiems per mažą skrandžio sulčių rūgštingumą, taip pat vaikams, senjorams ar dėl ligų mažai judantiems.

Tai nekaloringas produktas — grame yra tik apie 40 kalorijų. Grybai pripažįstami vertingais ir reikalingais žmonių organizmui.